Neuanfang als Prot

Seethlock

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Moin Paladin(inn)e(n)!
Ich möchte nen Prot neuanfangen als neuer Main auf nem andern Server. So nun meine Frage, wie schätzt ihr die Zukunft des Prots in Wotlk?
Und glaubt ihr man kann als Prot heutzutage noch eine Gilde finden, die noch nicht MH geht?
Bin eben am Überlegen ob Prot oder Deffwarri, wobei mir Prot eben besser gefällt. Hab nur Angst dass ich auf 70 bzw dann iwann 80 auf Heal skillen muss weil Prot nur wieder in einem Raidencounter Vorteile hat und sonst wieder mal Warris DIE Mt's werden. Keine Kritik an euch Healer aber Healpala finde ich persönlich nicht reizend zu spielen. Würde mal gerne eure Einschätzung hören, ob es evtl durch neue Talente, hab mich bisher wenig informiert über wotlk Talente beim Pala, bessere Chancen für Prots gibt, auch mal mehr main zu tanken, oder ob ich mit nem Deffwarri bessere Aussichten auf eine Gilde haben werde?
Danke schonmal
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)
 
Ganz einfach: Tanks braucht man immer.. ^^ Ich hab mir einen hochgezogen und das macht einfach nur spaß mit dem
smile.gif
Ich kanns nur empfehlen und egal was mit wotlk passiert, ich bleib Protpala u BM Hunter
biggrin.gif
 
Ganz einfach: Tanks braucht man immer.. ^^ Ich hab mir einen hochgezogen und das macht einfach nur spaß mit dem
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Ich kanns nur empfehlen und egal was mit wotlk passiert, ich bleib Protpala u BM Hunter
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ja mir macht prot auch Spaß, habs bei nem Kumpel ma getestet in Kara^^ Nur ich seh kaum Gilden, die einen Prot in der Gilde haben und wenn dann nie mehr als einen. Da hab ich eben Die Befürchtung, dass ich mit 70/80 dann keine Gilde finde.
 
Meine gilde und auch viele befreundete gilden haben mindesten 2 prot-büchsen in der Gilde.
Im Raid ist auch meistens einer dabei und ehrlich gesagt is mir in kara z.B. nen prot lieber als n warry ^^
Gilde findet man als Schutzpala eigentlich schnell.
 
Moin , also der Prot wird immer notwendig sein , schon allein wegen seiner Weihe.

Hab auch schon erlebt das Leute in einer Ini "ausversehen" noch ein paar Mobs gepullt haben , die gleich am Pala kleben wenn sie durch seine Weihe laufe.
WotLK wird nen Prot noch geiler machen wenn man 10 Punkte mehr auf den Retrybaum packen kann. Dann gibts die Aura der Heiligkeit .*freu*
 
Moin Paladin(inn)e(n)!
Ich möchte nen Prot neuanfangen als neuer Main auf nem andern Server. So nun meine Frage, wie schätzt ihr die Zukunft des Prots in Wotlk?
Und glaubt ihr man kann als Prot heutzutage noch eine Gilde finden, die noch nicht MH geht?
Bin eben am Überlegen ob Prot oder Deffwarri, wobei mir Prot eben besser gefällt. Hab nur Angst dass ich auf 70 bzw dann iwann 80 auf Heal skillen muss weil Prot nur wieder in einem Raidencounter Vorteile hat und sonst wieder mal Warris DIE Mt's werden. Keine Kritik an euch Healer aber Healpala finde ich persönlich nicht reizend zu spielen. Würde mal gerne eure Einschätzung hören, ob es evtl durch neue Talente, hab mich bisher wenig informiert über wotlk Talente beim Pala, bessere Chancen für Prots gibt, auch mal mehr main zu tanken, oder ob ich mit nem Deffwarri bessere Aussichten auf eine Gilde haben werde?
Danke schonmal
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Die Zukunft vom Pala in WOTLK steht noch in den Sternen, mit Sicherheit werden 2 Talentbäume funktionieren - nur leider weiß keiner welche beiden.
Gildenaussicht Defwarri: Wenns um Raids geht - rofl, lol, Lotte spielen ist weniger riskant (zumindest auf unserem Server)
 
Der Prot wird wieder angenehmer in 5 er Instanzen spielen, zudem wird in WotLk entsprechend auch in Raids viele Untote haben, ähnlich wie in Kara. Die neuen Talente werden denke mal mind. so designed das man auch noch näher an den Defkrieger rangerückt wird. Alle Tanks sollen ja nach und nach die gleichen Aufgaben mit ihren speziellen Bereichen wahrnehmen dürfen.

Daher kann ein Prot nicht schlecht sein. Besonders gern werden Tanks wieder gesehen im Bereich zwischen 70 und 80 wenn ein tankmangel besteht. Dort kann man sich dann den notwendigen Ruf erarbeiten.
 
Mit uns wird immer zu rechnen sein. Ich gehe davon aus, daß der Stellenwert der Tankadine immer weiter steigt, vor allem, je mehr die Community auf den Geschmack kommt.

Was bisher über den Paladin in Wotlk bekannt ist, verspricht eine enorme Steigerung des Potentials als Tank, wodurch er auch allgemein bald gleichwertig mit dem Krieger im Raid betrachtet werden wird, mindestens.
 
Was bisher über den Paladin in Wotlk bekannt ist, verspricht eine enorme Steigerung des Potentials als Tank, wodurch er auch allgemein bald gleichwertig mit dem Krieger im Raid betrachtet werden wird, mindestens.

wo steht das denn Oo oder hab ich das überlesen?
giev link plz ^^
 
Das stand hier irgendwo auch im Forum, bzw. im offiziellen WoW-Forum. Die Quelle ist mir unbekannt. Aber die Erfahrung hat gezeigt, daß an jedem Gerücht immer auch ein Funken Wahrheit hängt.

* Seals are being moved into physical school.

* Seal of Command will be tweaked to have fixed 50% chance to proc.

* Seal of Justice will have a 100% chance to stun the target. The stun effect will still be affected by diminishing returns.

* Seal of Light and Judgement of Light will restore a percentage of total health, instead of fixed amount.

* Auras will also affect raid members, not just the party.

* Resistance auras are being replaced with Magic Resistance Aura. It will provide resistance to all magical damage, including Arcane, Nature and Holy.

* Devotion Aura will increase armor by a percentage, rather than fixed value.

* Sanctity Aura is being replaced with Fanaticism Aura. It will increase physical and holy damage done by affected raid members by 5%. Improved Fanaticism Aura will increase melee/casting speed by 5/10%.

* Damage of Judgement of Command and Judgement of Blood will be increased by attack power rather than spell power.

* Damage of Consecration, Exorcism and Holy Wrath spells will be increased by either spell power or attack power, depending which of these stats provides better damage coefficient.

* Judgement spell will also silence the target for 2 sec.

* Holy Wrath and Consecration spells will no longer deal damage to targets affected by a crowd control effect, e.g. Hex/Polymorph.

* Effect of Vindication talent will be combined into Crusader Strike.

* Avenging Wrath will also increase casting speed by 30% and reduce duration of all harmful effects on paladin by 50%.

* Whenever your Divine Shield, Blessing of Protection or Avenging Wrath spells are dispelled, Forebearance effect will be dispelled as well.

* Intellect will be removed from retribution itemisation. A new trainable ability Purified Armor will grant intellect based on armor value.

* You won't find intellect or spell power on protection paladins' items anymore. Instead, a new talent deep into protection tree will grant spell power based on armor value.
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
ah ok des hab ich noch garnet gesehen.
sieht aber mal garnet so schlecht aus
 
irgendwie hört sich das schon zu gut an, besonders im pvp
 
Ich lvl mir ne Retriplala noch hoch xD lol.. also die Änderungen klingen lekcer.. wenn da a nur kleine teile rüber kommen, das wäre geil
 
Ganz einfache Sache, Du levelst Deinen Tank hoch - egal ob Pala oder Krieger - und mit 70 (oder früher) gehst Du in eine Gilde.
Jeder findet eine Gilde, viele Gilden sind nicht gerade wählerisch was die Mitglieder anbelangt, aber als Tank kannst Du Dir die Gilde aussuchen
victory.gif
 
All Auras now affect all party and raid members within the area of effect.
Anticipation (Protection) moved to tier 1, now increases chance to dodge by 1/2/3/4/5%.
Avenger's Shield (Protection) cast time reduced to .5 seconds, duration increased to 10 seconds.
Avenging Wrath no longer causes Forebearance, damage increase reduced to 20%, now increases healing done by 20%.
Blessing of Freedom renamed Hand of Freedom. Only one Hand spell can be on the target per paladin at any one time. Now costs 6% of base mana.
Blessing of Light and Greater Blessing of Light removed. Their effects have been folded into all relevant abilities.
Blessing of Protection renamed Hand of Protection. Only one Hand spell can be on the target per paladin at any one time. All ranks now cost 6% of base mana.
Blessing of Sacrifice renamed Hand of Sacrifice, is now only 1 rank and transfers 20% of the damage taken to the caster, duration reduced to 12 seconds, cooldown increased to 2 minutes. Only one Hand spell can be on the target per paladin at any one time. Now costs 6% of base mana.
Blessing of Salvation renamed Hand of Salvation, now reduces total threat on the target by 2% per second for 10 seconds while also reducing all damage and healing done by 10%. Only one Hand spell can be on the target per paladin at any one time. Now costs 6% of base mana.
Conviction (Retribution) now increases critical chance with all spells and melee attacks.
Divine Intellect (Holy) moved to tier 2, increases total Intellect by 3/6/9/12/15%.
Divine Intervention cooldown reduced to 20 minutes.
Divine Protection and Divine Shield now cost 3% of base mana.
Divine Purpose (Retribution) now reduces chance to be hit by spells and ranged attacks by 1/2/3%.
Divine Strength (Holy) moved to tier 1 in the Protection tree.
Greater Blessing of Salvation removed.
Hammer of Justice now costs 3% of base mana.
Hammer of Wrath is now considered a Retribution spell, moved from Holy, mana cost reduced, missile speed increased, now usable on targets below 35% health.
Healing Light (Holy) moved to tier 2.
Holy Shield (Protection) cooldown reduced to 8 seconds.
Holy Shock (Holy) range changed to 20/40 yards when used on enemies/friends respectively, cooldown reduced to 6 seconds.
Holy Wrath is now instant cast, causes a 3 second stun, cooldown reduced to 30 seconds, radius reduced to 10 yards.
Illumination (Holy) moved to tier 3.
Improved Concentration Aura (Protection) moved to the Holy tree.
Improved Concentration Aura moved from the Protection tree to tier 4 in the Holy tree.
Improved Devotion Aura (Protection) moved to tier 4, reduced to 3 ranks, now increases armor of Devotion Aura by 17/34/50% and increases all healing done to units affected by Devotion Aura by 1/2/3%.
Improved Hammer of Justice (Protection) now reduces cooldwon by 10/20/30 secs.
Improved Righteous Fury (Protection) threat bonus folded into base spell, talent still reduces all damage taken by 2/4/6%.
Improved Sanctity Aura (Retribution) renamed Sanctified Retribution, now causes all units affected by Retribution Aura to cause 2% more damage.
Improved Seal of Righteousness (Holy) moved to tier 1, renamed XXX, now affects Seal of Righteousness, Seal of Vengeance and Seal of Corruption.
Improved Seal of the Crusader (Retribution) renamed Heart of the Crusader and the effects now apply to all Judgement spells.
Judgement of Justice will no longer prevent Fear effects, only prevent NPCs from fleeing (e.g. at low health).
Lay on Hands no longer drains all mana, cooldown reduced to 20 minutes.
Pure of Heart (Holy) reduced to 2 ranks, now reduces duration of Curse and Disease effects by 25/50%.
Redoubt (Protection) moved to tier 2.
Repentance (Retribution) mana cost changed to 9% of base, duration increased to 1 minute (10 second PvP duration), now usable against Demons, Dragonkin, Giants, Humanoids and Undead.
Retribution Aura damage increased and now gains damage based on Holy spell power.
Righteous Fury now increases threat caused by Holy damage by 90%.
Sanctified Light (Holy) now also increases the critical chance of Holy Shock.
Sanctity Aura (Retribution) removed.
Seal of Justice/Judgement reduced to 1 rank with all the effects of the previous rank 2, the Judgement effect no longer prevents Fear.
Seal of the Crusader has been removed. The effects of Judgement of the Crusader have been folded into all relevant abilities.
Seal of Vengeance damage over time effect duration increased to 18 seconds.
Spiritual Focus (Holy) moved to tier 1.
Stoicism (Protection) moved to tier 2, now reduces duration of Stun effects by 10/20/30% and reduces chance your spells will be resisted by 10/20/30%.
Toughness (Protection) moved to tier 3.
Turn Undead (ranks 1 and 2) removed. Turn Evil now granted at level 24, mana cost changed to 9% of base.
Unyielding Faith (Holy) moved to tier 2.


-> http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=10360.0
 
Was haltet ihr von den neuen Talenten?
Hört sich ganz vernünftig an oder:)
 
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