Final Fantasy XIV Online

durch scans gibt es ein paar neue Infos:

Galka-ähnliche Rasse heißt Roegadyn:
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Tarutaru-ähnliche Rasse heißt Lalafell:
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Hume-ähnliche Rasse heißt Hyuran:
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neue Charaktermodelle für die Mithra-ähnliche Rasse (unten, 1. von rechts) und die Elvaan-ähnliche Rasse (unten 2. +3 . von rechts):
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unten links noch ein Vertreter der Roegadyn, oben 1. + 2. von rechts sind Lalafells und 1. + 2. von links Hyurans.

Ob es noch mehr Rassen und vielleicht diesmal Vertreter des 2. Geschlechts für Mithra und Roegadyn gibt, ist unklar (aber hier sieht man nichts davon und das ist wohl Absicht :/ ).

Der Charaktereditor wird diesmal sehr umfangreich sein.


Das Klassen-System ist abhängig von der Waffe/Gegenstand den man verwendet/angelegt hat. Dementsprechend werden auch darüber die Fähigkeiten verbessert etc. (ein klassisches Erfahrungspunkte-System für normale Level wird es in FF14 ja nicht geben)

4 übergreifende Kategorien sind bisher bekannt mit jeweils zwei von den Entwicklern bisher genannten Jobs (kA ob man wieder kombinieren kann, aber ziemlich wahrscheinlich wegen dem genialen FFXI-System).

Fighter: Swordsman, Archer. Beispiel:
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Sorcerer: Enchanter, Warlock. Beispiel:
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Crafter: Blacksmith, Cook. Beispiel:
http://thelifestream.net/wp-content/uploads/2009/08/1249401438283.jpg

Gatherer: Gardener, Fisherman. Beispiel:
http://thelifestream.net/wp-content/uploads/2009/08/1249404334217.jpg

da craft-only Jobs ja keine wirkliche Kampfalternative darstellen, würde es mich nicht wundern wenn man die Jobs diesmal jederzeit (mit Kampf/instanz-Beschränkung) wechseln könnte statt nur im Moghouse wie in FFXI (apropos, Housing wird es wohl wieder geben wenn es schon nen Gardener gibt ^^), macht durch die Ausrüstungs-Bindung ja auch Sinn. Oh und ich denke man wird mit so einem System wieder ohne Beschränkungen jeden Job mit jeder Rasse/Geschlecht ausüben können
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Oh und ich denke man wird mit so einem System wieder ohne Beschränkungen jeden Job mit jeder Rasse/Geschlecht ausüben können
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Davon gehe ich auch mal stark aus hmm war ja ein Teil was in der Allgemeinheit sehr gut angenommen wurde und sich Momentan auch von anderen Unterscheidet hmm also wärs fast dämmlich das nicht beizubehalten.
 
Davon gehe ich auch mal stark aus hmm war ja ein Teil was in der Allgemeinheit sehr gut angenommen wurde und sich Momentan auch von anderen Unterscheidet hmm also wärs fast dämmlich das nicht beizubehalten.

was man bisher aus den Übersetzungen herauslesen kann, wird es wohl wieder so sein. Die Rassen sollen sich in ihren Atributen noch etwas weniger unterscheiden als in FFXI, das wird das ganze noch etwas verbessern.
Es soll allerdings noch geheime Fähigkeitenunterschiede zwischen den Geschlechtern geben,aber was wird wohl nichts fundamentales sein.

gibt noch 2 neue Bider:


- Elvaan-ähnliche Rasse in der Totalen (wird Elezen oder so ähnlich heißen):
http://common.allakhazam.com/images/f/0/f0b6f3c46a8d4a0c7cfce6b1c7048aae.jpg

- Mithra-ähnliche Rasse heißt nun Miqo'te
http://common.allakhazam.com/images/c/e/cef7e195b13d1d4f49d167d29d8ea11b.jpg


Dadurch dass sie bei den meisten Beispielen weiße haut+Haare gewählt haben, sehen sie aus wie die Ark Angels aus FFXI
biggrin.gif




dann noch ein paar Infos aus den Übersetzungen diverser Quellen, manches ist noch ein wenig unklar, muss man vollständige Scans und Übersetzungen abwarten. Bzw. auf der Gamescom wird SE FF14 ja vielleicht genauer und bereits in englisch/deutsch vorstellen.

Hyuran: 2 clans - midlanders and highlanders
Elezen: the original race of Eorzea, oppose the Hyurans, developed hearing
Roegadyn: more human looking than Galkans, their base is in the north and there are a lot of fishermen
Lalafell: based in the south, agricultural, high intelligence, not many females
Miqo'te: 2 clans - the Sun Seekers who live regular daytime lives and the Moon Keepers who are nocturnal, not a lot of males, not clear if they will speak like cats
More races to come later

Stages:
Desert City - Uldaha
Forest City - Gridania
Ocean City - Rimsa Rominsa
(the spelling could be way off, just going from the 2ch stuff Munba posted)

Armory System:
- you can change jobs and lifestyles freely
- by changing your weapon, you are essneitally changing jobs, and can do so anywhere
- so if you are invited to a PT and there are a lot of fighters, you can switch to a caster, then when your adventures are over, go fishing or synth some stuff
- weapons and def gear all have their own merit. if you want to hone a particular skill, you can coordinate your equipment in that direction
- rather than character levels and skills, the main thing is the skill of the item you are holding
- you can play on your own and switch between fighter and caster to heal yourself, so soloing is easy
- changing is as simple as changing your weapon, so there's no stress
- typical jobs of the FF series, e.g. warrior and black mage, are being avoided
- you can basically enjoy this world in any way you want. (me: freedom seems to be the main point here)

Guild Leave:
- these are passes of trust you obtain from guilds
- a Leave is not a quest. it's a card.
- you can mix your Leaves with other players' Leaves
- at the Adventurers' Guild, you can get Guild Leaves
- there are Leaves that you can't get when your skill is low
- typically a Leave will take 30 mins to complete, there are some shorter too
- you can set the number of people needed to clear the Leave by yourself (seems to be like a difficulty level)
- if one person is carrying a Leave, other players may join whether they have the same Leave or not
- the contents of the Leave change after a week passes
- you can carry multiple Leaves (they are card form, like invitations)
- Guild Leaves are designed like Tarot cards and are really beautiful


Ethelite (sp?)
- installations that can warp you to your adventuring spot instantly

Interview
- in Eorzea, the cities are not all on one connecting landmass, like they were in FFXI
- the difference between races is not as big as FFXI
- but their is a difference between male and females, which they are keeping secret
- character creation: face, hair colour, eye colour, skin, etc. etc.
- battles are realtime, but not action based
- targeting an enemy and fighting (like FFXI) is not the main system, there will be a lot that you have to think about besides the target itself.
- because of the armory system, they are going to make it possible to carry lots of stuff
- there will also be stuff included that makes it easy to change gear
- they're considering whether to let you master everything or not - there may be a see-saw like approach (like FFXI)
- the base of the character growth is the weapon. use a weapon and raise your skills.
- they are considering the option to let you arrange your windows how you want
- weapons will degrade with use
- Guild Leaves include monster hunting, expulsion, skilling up, etc etc
- when you go on a Leave run, you can use Ethelite to take you where you need to go instantly
- there are pirates in Rimsa
- Miqo'te are more catlike
- some trumpeting about how it's going to be an awesome game
- right from the start, it'll be exciting and you'll be thinking "orly!?"
- weather changes, day/night too
- 1 game day = 1 earth hour
- people who can only play an hour a day will still be able to enjoy the game
- the monetary system is Gil
- the people living in the cities all have their own backstory
- you'll start the game from your home city (I guess it's based on race, but doesn't say implicitly).


meiste klingt gut bzw. hat man nach FFXI erwartet (eigener Tag/Nacht Zyklus etc.).

Bin aber kein Fan von Waffen/Rüstungs-Abnutzung und hätte auch gern wieder die typischen FF-jobs drin gesehen.

Wie erwartet wird man die Jobs jederzeit wechseln können, aber es ist krass, dass das sogar mitten im Kampf gehen soll Oo (dadurch z.B. solo angenehmer möglich, einfach zum heilen den Job wechseln also ne andere Ausrüstung/Waffe anlegen - genug Platz im Inventar soll es dafür ja geben ^^)
 
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und jetzt gibt es erste abfotografierte Bilder (teils sogar von Screenshots) der Umgebungen von FFXIV :o

kleinere Übersicht
http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-1.jpg

größere Ansichten, teils von anderen Bildern:
http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-03.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-04.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-05.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-06.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-07.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-09.JPG

http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-08.JPG

zur Erinnerung noch ein Bild aus der ingame+real-time Szene aus dem Trailer:
http://ps3.kombo.com/images/media/960572_20090603_screen014.jpg


die Umgebungen sind roar ^^, man bedenke noch das ganze wird dazu komplette Tageswechsel sowie Wetterwechsel haben. Die FFXI-Skyboxen (auch hier Wetter, dynamische Wolken und sogar Sternbilder) sind selbst heute noch eine der besten und sorgen für Atmosphäre.


Die Guild Leaves:
http://www.tsundereko.com/moghouse/ff14-2.jpg



und auch die Elvaan-ähnliche Rasse hat nun einen offiziellen Namen: Elezen


die drei potentiellen Startstädte (kA ob das die offizielle Schreibweise ist):
Uldaha in the desert, Gridania in the forest, and Rimsa-Rominsa in the seaside


jetzt dürfte der 9 Seiten Artikel aus dem japansichen magazin aber durch sein ^^, aber vermutlich wird man eh noch viel mehr auf der Gamescom sehen (ist schon fest angekündigt, vielleicht ja bereits spielbare Versionen)
 
und zur Vervollständigung noch die kompletten Scans des ganzen Artikels:
an sich aber fast nix neues.

http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-01.jpg
http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-02.jpg
http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-05.jpg
im folgenden Bild sieht man einen Größenvergleich der Rassen (wobei man sicher wie bei FFXI wieder die Größe etwas variieren kann jeweils), zudem wie gesagt den offiziellen Namen Elezen der Elvaanähnlichen:
http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-03.jpg
http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-04.jpg
http://www.ffring.com/pages/?img=news/06-08-2009/ff14-06.jpg
 
Heft ist raus und die Infos landen nun auch auf der offiziellen (US) FF14 Seite:
http://na.finalfantasyxiv.com/
Sehr nett alles nachzulesen wie gewohnt ^^
Hoffe die Miqo'te sind nicht wirklich so scheu wie hier dargestellt wird, ein Stamm von zaubernden Galkas klingt dafür belustigend ^^

ein paar der neuen Umgebungs-Sceens fehlen, die gibt es aber hier in HD:
http://game.watch.impress.co.jp/docs/news/...807_307582.html
(ganz unten)


jetzt mal die gamescom abwarten, bisher ist das alles aber schon mal http://www.threadbombing.com/data/media/2/lemur.gif
 
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Mit den vorgestellten Rassen macht es weniger den Eindruck eines eigenständigen Spiels als vielmehr eines grafisch aufgebohrten FFXI.
Die Proportionen der Chars find ich aber schon bei FFXI seltsam und entsprechen nicht grad meinem Geschmack, liegt wohl an den kleinen Köpfen der größeren Rassen.

Im Übrigen bezieht sich das Exklusiv fast immer auf die Konsolenbranche, darum kommen mitunter auch Exklusivtitel für PC, aber nicht für andere Konsolen.
 
Interview mit vielen Infos:

Below we have the results of player asked questions from FFXIVCore.com that was asked to Hiromichi Tanaka about FFXIV. Grab a cup of coffee or something nice, such as orange juice and please enjoy reading our exclusive interview with the producer of FFXIV himself.


>>>In the alpha I wasn't able to jump, will there be jumping in FFXIV? And swimming? Maybe even climbing?

Its going to be the same as in FFXI. So currently there will be no jumping. If its necessary we might add swimming and climbing in the future.


>>>What measures will be taken to combat RMT and botting?

We're going work hard on it, same as in FFXI with the task force. Also for example, at the moment we're trying to add a filter in FFXI to combat it on the spot, instead of waiting for a patch in order to combat the issues. It will be more flexible.


>>>How will the story be told? Powerful story is an essential part of the FF-series, and as far as the producers have said it will be important in XIV as well.

Yes the story is defiantly very important for FF14. We will have high quality cutscenes with voiceovers and fx, please look forward to it.

There will also be voiceovers on mostly every character/npc in the game.


>>>What will endgame be like? Special areas, NMs, etc.

Maybe not from the beginning, but when it comes to a good time we will be implementing some very challenging encounters, among other things. We will have a level cap at the beginning, when it will be unlocked in due time we will release great raid content. We've learned a lot from FFXI and realized what is too easy and too hard.


>>>Exactly how much more casual will FF XIV be than FF XI? Is FF XIV designed to try to appeal to a new casual crowd and leave the hardcore group players in FF XI? Is FF XIV trying to attract both at the same time and try to become the first historical game that successfully combines hardcore and casual aspects?

The first question about the casual aspect. We will have a casual aspect, but we're not going to only target the casual players. Its really a users choice. We will be able to provide a variety of aspects to the game that casual players will enjoy but the hardcore players will enjoy it as well. And also for FFXI and FFXIV we aim to support both players, although FFXIV is using a new graphics engine, so we're providing current FFXI players with an option if they want to play FFXI of course that is fine, but they're also very welcome to play FFXIV.

Hiromichi Tanaka also says that it would be very nice if the players of other Final Fantasy games who never played FFXI would play FFXIV. So that is one of the goals.

So basically they're aiming at the Final Fantasy fans who haven't played MMO's due to having a casual aspect of FFXIV, but also at the same time giving the hardcore MMO players something to enjoy as well.


>>>What about PVP?

We have the same stance on PVP as we had in FFXI, we're having a focus on PVE, but we may introduce some sort of sports-type that might be tied to PVP in the future. What we're worrying about is that we dont want to have any PK'ing or harassment types of activities in the game. So in order to provide a safe environment to everyone and a game to enjoy. So we're not focusing on PVP.


>>>Pay to play or free to play?

The game will cost to play. There's a fee for 30 days each. Currently there are no other plans to offer other options.


>>>No PlayOnline, can you elaborate on the new account features?

We will be using the SquareEnix ID, and also have a system that will be linked to that system.


>>>Is there going to be instanced content?

Guild leaves itself is like instances. Other people will not be able to interfer with you. There will also be instanced raid content, its a type of guild leaves as well. But we cannot tell you how many players it will be yet however. There's also going to be many different types of guild leaves, if you want to play as a casual player it will be fine for instance.


>>>Can you give more specific details about what things can we customize in character creation? I mean things like body size, how many faces will there be available?

Unfortunately we cannot show you the character creation screen yet, but you will be able to change things such as your ears, eyes, hair color, shape of your face. There will be lots of variety.


>>>I'm curious about how advancing in your jobs works. Like will it be a FF Tactics style? Once you've mastered certain skills in a certain job, you unlock another?

It will be slightly different from Final Fantasy Tactics system. You will be gaining abilities by leveling up your skills, but, its not the same as Final Fantasy Tactics. So if you're having a high skill in something it doesnt mean the other one is going to be lower. if you grow in one skill and it gets high, you can still level up your other skills high.


>>>And how will the 'levels' of the mobs work? Does the game have some kinda system in place to adjust mob difficulty based on character stats and current status of party?

Its not going to be changing depending on the players skills. Its fixed. So you get to chose yourself who or what you want to fight.


>>>Auto-run/Auto-follow and Macros saved A LOT of time in FFXI. Could we expect these things (or improved/altered versions) in FFXIV?

Yes it will be in the game.


>>>In FFXI, if you weren't fighting or crafting, there was definitely a lack of things to do. Could we expect more types of things to do in FFXIV? More mini-games, casino, card games like in FFVIII or FFIX, more in-depth gardening/fishing/etc. ?

Yes, we're planning several things so you can enjoy the game, for example the fishing you mention will be a class. But outside of the class system there will be other things to do. For example during FFXI players figured out a way to invent a new game by using the existing system. So that's going to be interesting, we'd like to do that for FFXIV as well. So we're looking forward to what the players will do with our system there.


>>>There were many Summons in FFXI, but for an online world, I never felt there were enough. What Summons can we expect to see in FFXIV and will there be more variety than in FFXI?

We can't really mention which summons will be in. But what we can say is that some is going to be really important in the storyline. It's not going to be included in the game like FFXI. At the moment we don't really have a class, a pet class / summoner. Not at the moment at least. So it will be implemented in the game in a different way. Please check back with us in the future.


>>>Will there be Samuari's in the game, what about the free roaming? What about the freedom in the world, exploration?

We won't have the samuari as a job, because we don't have a job system. And we don't have a class like the Samuari. But it depends on how you're going to select your skills and developing your character. So when you reach a certain skill and/or gain certain skills, you will have a title for yourself. It may be Samuari or may not be - we cannot tell you that yet. So please look for an announacement in the future.


>>>How large will the in-game world of Eorzea be in comparison to the in-game world of Vana'Diel? As in actual space the characters may move around in.

We can't really compare to the current world of Vana'Diel since it's been expanding a lot. But if we compare to the original Vana'Diel, this time it may be the same or slightly smaller, however as you can see there will be a much more detailed world, in terms of graphics and content. So it's unlikely you will notice that it might be slightly smaller than the original Vana'Diel world.

One thing to note is that FFXI used its own system, this time Final Fantasy XIV is going to be seamless. No zoning! Just like in World of Warcraft.

You'll be able to walk from the city to the battlefield without any zoning.


>>>Is the Economic situation of FFXIV going to be mainly player based with Auction Houses or non-player based with NPC ran stores?

We can't go into details about this just yet. We're very sorry about that. This question is better suited to be asked in a couple of months time. However, it's going to be not the same as with auctionhouses, but something very interesting.

Also, this time the weapons are going to be worn out, a durability system. So you will have to repair them and it will cost money.


>>>When is the beta? Any more info?

We dont have any specific time at the moment. But this current version here at Gamescom is an alpha version. And before we start the beta we're going to have another version, a developer version, this time we're concentrating on guild leaves, next time we're going to be concentrating on something else. When it's ready we'll start the beta version. And of course since we're going to launch the game in 2010 it should before that... so. The beta is not going to be in the far future *laughs* We want to do it as soon as possible.


>>>In World of Warcraft, you can now pay a very small fee of in game currency at a Barber Shop and change the face, hairstyle, facial hair, and hair color. Will we see this in FFXIV?

At the moment we're not thinking about it. If we have a lot of requests from the players it might get added at a later time. Not at the launch time at least. In the future perhaps. Also we don't think changing the skin color or face shape is going to be added at all. But maybe hair color.


>>>Can we expect exp loss?

We're still adjusting and discussing this. It may or may not be an exp-loss when you die in FFXIV. But it will be a lot less than it's in FFXI. However, as said we might not include an exp loss at all in FFXIV. In the alpha version we have exp loss currently, but this is still being adjusted, since it's an alpha version. So it's not decided on.


>>>Is the characters we played in the alpha version yesterday buffed?

[They all start out and laugh then proceeds to say]: yes, they're very buffed.


>>>Will the class/job system go into more depth and branch out into different combinations. Or is a wider variety of jobs not yet released and still currently in development?

It's not a job system anymore. We call it classes now. It depends on what weapon you use. And again, we're calling it a class system in FFXIV this time, so it's not a job system. This new system will allow for a lot flexibility, and also because you can switch weapons between the battles (not during battles) this is giving you much more variety. Although this is not something super new in the history of MMO's, we've seen it before in games like Ultima Online and Meridian 59 (editors note).


[We're now at the end of our 45 minutes time with Hiromichi Tanaka and we get told there's only space to ask one more question, I show them all the questions I have left and we all laugh, because there's lots left to still ask, however we're offered to ask them through email, so expect more information to go up in awhile from now]


>>>Will the Linkshell system still be called "Linkshell"?

We can't go into details on that just yet, but it's not going to be called Linkshell anymore. However, it's going to be something very interesting. You'll be able to join a kind of organization, but we can't say more on that right now, you'll be able to have different aims and focuses. It'll be very interesting.


>>>System Requirements?

We're not done with analyzing this just yet, but it's going to be fairly high since FFXIV is going to be on HD on Playstation 3.


Full Voice acting inkl. FFXI-bekannte Cutscenes und zonenfreie Welt, roaaaaaar
und wie es aussieht, macht man wirklich dieses System mit einer Gebühr für 30 unabhängige Tage statt pro Monat
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Wenn ich nicht über nen Felsen springen kann, hat das Spiel schon verloren, egal wie gut es sonst aussieht! Ich denke man kann springen so implementieren das man nicht in versuchung gerät dauer zu jumpen!
 
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Wenn ich nicht über nen Felsen springen kann, hat das Spiel schon verloren, egal wie gut es sonst aussieht! Ich denke man kann springen so implementieren das man nicht in versuchung gerät dauer zu jumpen!

IMO sollte man nur über etwas (bis Hüfthöhe bzw. Kopfhöhe der Lalafells die sich dann hochziehen können) hinübersteigen können, so wie sie es ja vielleicht noch einbauen.

Für mich ist Springen wie in WoW eher ein "no-go" (ob mir ein Spiel gefällt mache ich eher von anderen Faktoren abhängig lol). Dauernd macht irgendwer Bunnyhopping und es zerstört die Atmo, solange sie wie es bis jetzt aussieht wieder ein gutes Charaktergefühl (die auch nicht so aus der Umgebung rausstehen wie z.B. bei WoW) einbauen inkl. guter Animationen etc. bin ich schon halbwegs zufrieden.
 
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Ja das meine ich mit realistischen springen!MMOs versagen meiner Meinung nach kläglich in Terrain Exploration,dort wo springen möglich ist, ist es eher ein FPS artiges springen, mir wärs lieber wenn es implementiert würde als essentieller Teil des Gameplays, mit all dem was du vorgeschlagen hast festhalten an vorsprüngen klettern etc! All das würde MMOs nur noch viel mehr Tiefe geben! Eine Art Staminameter, den man durch Stats steigern kann bestimmt dann wie viel man springen und wie lange man sich festhalten und klettern kann etc, wär mal eine vernünftige Umsetzung!
Vor allem da FFXIV so genialle Animationen hat, von dem was ich bisher gesehen habe, würde es das Gameplay noch um eine Stufe höher heben. Allein vom Video fühlte ich mich schon mehr in die Welt gezogen als bei WOW oder WAR. Was auch an der realistischen Laufgeschwindigkeit liegt und den Animationen die einem wiklich das Gefühl geben den Boden zu berühren!

Es ist schade Das sich MMORPGs sich zu sehr darauf versteifen nur RPGs zu sein ,wenn die riesigen Welten gerade dazu einladen noch ein paar Adventure Mechaniken dazu zu packen!
 
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Ja das meine ich mit realistischen springen!MMOs versagen meiner Meinung nach kläglich in Terrain Exploration,dort wo springen möglich ist, ist es eher ein FPS artiges springen, mir wärs lieber wenn es implementiert würde als essentieller Teil des Gameplays, mit all dem was du vorgeschlagen hast festhalten an vorsprüngen klettern etc! All das würde MMOs nur noch viel mehr Tiefe geben! Eine Art Staminameter, den man durch Stats steigern kann bestimmt dann wie viel man springen und wie lange man sich festhalten und klettern kann etc, wär mal eine vernünftige Umsetzung!
Bis zunem gewissen Grad ist das witzig, ab nem bestimmten "Schwierigkeitsgrad" wirds nervig für die welche Jump'n'run ned toll finden. In EQ2 kannst du hüpfen und für manche Zonen ist das durchaus auch benötigt, sonst fällst zB runter oder kommst ned an nen Schalter ran. Klettern geht an bestimmten Stellen. Aber es verbraucht keine Stamina, du kannst also in de Felswand Pause machen wenn du magst.
Fürs Springen gibts dann gebastelte Sprungstiefel oder Rassenfähigkeiten damit du etwas weiter kommst, aber ansonsten hat jeder dieselben Voraussetzungen
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So find ichs auch ok und elementar, weiter würd ichs nicht gross treiben. Aber bissel hüpfen muss sein, sonst fühl ich mich an den Boden genagelt.
 
Für die die nicht klettern können gibs dann ein Seil vom Team Kollegen und das Gelächter im Ventrillo
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Ja das meine ich mit realistischen springen!MMOs versagen meiner Meinung nach kläglich in Terrain Exploration,dort wo springen möglich ist, ist es eher ein FPS artiges springen, mir wärs lieber wenn es implementiert würde als essentieller Teil des Gameplays, mit all dem was du vorgeschlagen hast festhalten an vorsprüngen klettern etc! All das würde MMOs nur noch viel mehr Tiefe geben! Eine Art Staminameter, den man durch Stats steigern kann bestimmt dann wie viel man springen und wie lange man sich festhalten und klettern kann etc, wär mal eine vernünftige Umsetzung!
Vor allem da FFXIV so genialle Animationen hat, von dem was ich bisher gesehen habe, würde es das Gameplay noch um eine Stufe höher heben. Allein vom Video fühlte ich mich schon mehr in die Welt gezogen als bei WOW oder WAR. Was auch an der realistischen Laufgeschwindigkeit liegt und den Animationen die einem wiklich das Gefühl geben den Boden zu berühren!

Es ist schade Das sich MMORPGs sich zu sehr darauf versteifen nur RPGs zu sein ,wenn die riesigen Welten gerade dazu einladen noch ein paar Adventure Mechaniken dazu zu packen!


achso, dein 1. Post klang so wie "kein Sprungknopf, kein Kauf"
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Ja, stimme da sehr zu. Sowas macht die Welt einfach etwas glaubhafter und es ist nervig wenn man nicht über einen halben meter hohen Vorsprung kommt und Außenrum laufen muss. Gegen richtige Kletterpassagen hätte ich auch nichts, z.B. dass man nur so zu einem entlegenen Dungeon kommt, sieht dann sicher nett aus wenn die ganze Party vorsichtig (falls man es mit Fallschaden macht etc.) da hin klettert.
Ist halt bisher eher so ne Sache für Action-RPGs/MMOs, z.B. bei Monster Hunter.



hier noch eine Übersetzung eines anderen Interviews (Famitsu):
http://ffxiv.zam.com/forum.html?game=268&a...um=4&page=1


außerdem gibt es ne Menge direct-Feed-screens (aber nur in kleiner Auflösung) vom Gamescom-Areal:

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10qmc7o.jpg

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außerdem gibt es eine kurze abegfilmte Demonstration des Tag/Nacht Zyklus und der Wettereffekte/veränderungen.
http://www.gametrailers.com/video/gc-09-final-fantasy/54649

9amv80.jpg

da die Welt ja jetzt offen ist und nicht mehr in Areale unterteil wie bei FF11 (also mit Ladezeiten und bestimmten Verbindungswegen), hoffe ich mal nicht dass man von so nem Blitz getroffen werden kann :ugly:


weitere Klassen:
Martial Artist
http://a.imagehost.org/0859/2_16.jpg

Bow User
http://a.imagehost.org/0536/1_7.jpg

Tailor
http://a.imagehost.org/0157/3_2.jpg

Axe User
http://a.imagehost.org/0954/4_8.jpg


und ein paar FF14 Varianten von allgemeinen FF-Monstern:

Ahriman
http://a.imagehost.org/0464/5_6.jpg

Behemoth(?)
http://a.imagehost.org/0358/6_1.jpg

Morbol:
http://a.imagehost.org/0671/7_2.jpg

Cactus:
http://a.imagehost.org/0473/8_3.jpg


und obwohl gesagt wurde, dass es noch keine Pet-Klasse gibt, sieht das sehr nach der Puppe der FFXI Puppetmaster aus:
http://a.imagehost.org/0273/9_4.jpg
 
Die Landschaft is extrem schön aber ohne springen seh ich da ne Menge Gebiete wo man nicht hin kann!
 
Die Landschaft is extrem schön aber ohne springen seh ich da ne Menge Gebiete wo man nicht hin kann!

naja die ist zerklüftet aber seh da keine Grund wieso man da ohne zu springen gar nicht überall hinkommen sollte, bei einigen FFXI Arealen ja auch nicht viel anders.
 
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Wär natürlich schade bei solch optisher Pracht dann plötzlich durch Terrain Mauern am erkunden gehindert zu werden! Die Landschaft ist zu schön dafür, was mir wirklich fut gefällt man fühlt sich viel mehr in Landschaft eingebunden, was auch an der Kamera und and den detailierten Animationen liegen mag!
Sieht sehr nach Monster Hunter aus!
 
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Bebilderte Erklärung des Ablauf der Guildleve Quests und des Kampfsystems (z.B. kein Auto-attack):
http://ffxiv.zam.com/story.html?story=19522

ein paar der Klassen und Gegner beschrieben/bebildert:
http://ffxiv.zam.com/story.html?story=19521


kleines Inteview mit Tanaka:
* Like the religion of Altana in FFXI, “[Eorzea] will have its own religion. It’ll be a really unique type of world,” he says.
* As to the aesthetic of the game, Tanaka explained that “This time with the world of Eorzea, what we’re trying to achieve is a very unique world. It’s going to be difficult to say whether it’s in the future or in the past. It’ll have some type of sci-fi element to it, and at the same time having medieval elements, so it’s really going to be difficult to say what type of world it’s going to be.”
* By way of explanation of the weapons/class system, he said that the goal is "flexibility" and "variety."
* As we knew before, surnames may be added to the game. However, Tanaka explained that the goal of such an addition is to facilitate easier name transfers for FFXI veterans attached to their current monikers.
* Finally, Tanaka expressed happiness that Nobuo Uematsu will be doing the score for FFXIV. “As he’s very busy, we didn’t expect him to do all of the music for FFXIV, but this time he kindly suggested that he would take care of the whole [score]," he said.


noch ein paar Infos aus der Dengeki:
* All 4 languages will have a simultaneous release
* Auto-translate function is planned. They want to improve it, but not too much so as to make it confusing
* Skill level will determine what equipment you can wear. There will be a skill cap.
* Crafting can be a full-time job this time around. You skill-up just like a battle-oriented job and have unique Guildleves tailored to your class.
* One aspect of FFXIV is that adventuring isn't limited to grinding off enemies. For example, a player could become a "high level" Weaver without engaging in a single battle.
* Weapon durability will be present to balance crafting and battle-oriented jobs. Crafters will depend on battle-oriented jobs for backup, while those jobs will rely on Crafters to repair weapons
* 3 starting nations, Limsa Lominsa, Ul'dah, Gridania
* Free-roaming NMs with special drops are a maybe, large-scale HNM content planned for Guildleve
* Players cannot steal monsters involved in someone else's Guildleve
* Voice acting for cut scenes - all versions will be in English, other languages will get subtitles
* There will be a trade function, but they are planning to build something new and different from XI's Auction House system.
* They hope to make use of Square Enix IDs and Security Tokens for FFXIV logins
 
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