Mutilate

ist der schurken supporter sinnvoll

  • Klar 1 im raid ist genau richtig z.B. überlebens jäger

    Stimmen: 0 0,0%
  • ich bin mir nicht so sicher ob das was bringt

    Stimmen: 0 0,0%
  • NO NO der schurke macht schaden und mehr auch nicht

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hansieknalle

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ich war ja mal wieder EJ-forum wegen mutilate zu gucken und siehe da momentan scheint der mutilate eine supportskillung zu werden.

ich habe dort über die skillung geguckt und ein paar fragen gestellt und das kam bei raus

Mutilate Cycles


The best cycle for nearly all Mutilate rogues is 3-5s/5r, indicating that you perform Slice as soon as you hit anywhere from 3-5 CP, but always Mutilate to 5 CP before Rupturing (even if it means some CP go to waste). Mutilate rogues with T5 2pc may get slightly more mileage out of three finisher cycles like 3-5s/4-5r/4-5e. A Mutilate rogue may sustain 100% Slice and 100% 5-CP Expose Armor uptime using 3-5s/5a. However, it is advisable to ask a Sinister Strike rogue to do so rather than a Mutilate rogue, as the Mutilate rogue's cycle is highly susceptible to poor proc luck.

Expose Armor > Evicreate ?

die antwort von left

Yes, but only if these two conditions are true: (1) you do not have a warrior tanking, and (2) you have a talented Expose Armor. In other words, this is a very specific situation. If you need to use it, chances are your guild will plan an encounter around it specifically. (EG, some guilds build Brutallus groups for Paladin/Druid tanks and have a rogue keep up Imp. EA for a raid-wide DPS increase.)

und arakas hinzugefügt hat
I wouldn't necessarily put that first condition as being absolute. Much of it has to do with playing a rogue intelligently rather than requiring only druid/pally tanks and/or specialized encounters.

I presently run with ImpXA Mutilate using a warrior as our primary tank in Sunwell. He's an aggro beast, which certainly helps, but I also don't do unwise things like open with mut > mut > 5cp ImpXA; effectively locking out a healthy chunk of his initial threat generation.

If you open with a normal DPS sequence (getting SnD rolling and 5cp built up) it will "generally" allow the warrior to get plenty of threat off the start. If you really burst the CP's, drop on a rupture first and cycle in ImpXA at the second cycle. Same thing if you notice that he hasn't built rage or missed shield slams. It lets the warrior get 4-5 Sunder/Devastates up, after which, they only lose the threat generation of the sunder effect itself.

My general cycle uses SnD > ImpXA > Rupture. I can almost always keep all three active, and only the rupture requires coordinating my timing to have AtoL and FW up. Mutilates fit nicely into a three finisher very easily.

The DPS difference with ImpXA is around 4.35% for ALL physical DPS classes (including your tanks getting additional threat by hitting harder). On some of our Brutallus fights, I've loosely calculated this to be 600 additional DPS for the raid. Under normal raid buff conditions, it ends up being closer to 350-400. This is more than I would benefit the raid if I had dual glaives. And yes, my DPS _is_ lower than full combat rogues by roughly 5%. But really, they're one of the reasons that I'm putting ImpXA up in the first place...

So I'd amend the rules to be more along the lines of "communicate with your warrior tank if you're going to use ImpXA. Make sure that he's comfortable with the change to threat and practice on a few mobs before trying on bosses."

sind jetzt mutilate schurken die support mit im raid ? was meint ihr dazu ?

EJ skillvorschlag

der supporter
 
über so etwas in der art hab ich auch schon nachgedacht.

als aktive tanks haben wir in meiner gilde nur druiden und paladine im moment.
nun könnte man auch als kampfschurke aufn ticken dmg verzichten, 2 punkte in üble gifte weglassen und die 2 dann in verbessertes rüstung schwächen stecken.

der vorteil wäre ja dann, das einmal unser tankbärchen mehr schden macht -> so mehr aggro aufbaut und die restlichen ddler mehr schaden fahren können.

wenn die restlichen ddler mehr schaden machen durch den debuff, sollte doch mein über giftprocs etwas verringerter schaden nicht weiter ins gewicht fallen.

das würde uns ja theoretisch rect weit entgegen kommen, da wir hauptsächlich mit melees in den instanzen unterwegs sind und caster im moment doch etwas mangelware sind.
 
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über so etwas in der art hab ich auch schon nachgedacht.

als aktive tanks haben wir in meiner gilde nur druiden und paladine im moment.
nun könnte man auch als kampfschurke aufn ticken dmg verzichten, 2 punkte in üble gifte weglassen und die 2 dann in verbessertes rüstung schwächen stecken.

der vorteil wäre ja dann, das einmal unser tankbärchen mehr schden macht -> so mehr aggro aufbaut und die restlichen ddler mehr schaden fahren können.

wenn die restlichen ddler mehr schaden machen durch den debuff, sollte doch mein über giftprocs etwas verringerter schaden nicht weiter ins gewicht fallen.

das würde uns ja theoretisch rect weit entgegen kommen, da wir hauptsächlich mit melees in den instanzen unterwegs sind und caster im moment doch etwas mangelware sind.

man muss dazu sagen das ja grade mutilate hohen cp aufbau hat ob das mit combat auch mal ebend so geht wegen der rotation weis ich nicht
 
man muss dazu sagen das ja grade mutilate hohen cp aufbau hat ob das mit combat auch mal ebend so geht wegen der rotation weis ich nicht

das ist mir schon klar.

müsste ich mal vergleichen, wenn der schurke, der gerade spielt, statt ner blutung seine points in rüssi schwächen steckt, in wie weit der gesamt raid-dmg am boss dann hoch oder runter geht im vergleich zu der blutung, da wir wie gesagt viel nahkampfdmg/bzw jägers meist dabei haben, sollte ja trotzdem der gesammte raid davon provitieren und den wegen der nicht vorhanden blutung fehlenden dmg wegmachen können.

eins ist mir gerade nicht klar, habs auch nie getestet... erzeugt der debuff für den schurken irgendwie aggro ?
der eine schurke von uns hat am bärchen immer aggro probleme, das könnte er ja dann dahingehend ausgleichen, das er den debuff nutzt und der druide so mehr aggro erzeugen kann, zumal ich es immer ziemlich schade finde, wenn der schurke immerwieder seine energie in die finte stecken muss.
 
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noch eine antwort von arakas
Personal DPS is great for flexing in the forums and showing what an incredible stud you are. It's also an important aspect of PvP. But this thread is about Mutilate in a PvE role. The entire raid effectively doing DPS, utilizing class synergy, and executing strategies is what kills bosses, not one superstar individual. Not a single of the top DPS performers would be where they are without the rest of the raid (usually pretty blatantly) propping them up with buffs to allow their gear and skill to shine.

As an added benefit to the ImpXA build (and depending upon the fight mechanics, of course) I generally find myself up in the top 5 DPS at the same time that I'm buffing the raid. The more physical DPS you bring to a specific fight, the better it is to have ImpXA available. Here's our Brutallus fight from Tuesday so you can see how many Feral/Warrior/Hunter & Pet/Rogues/Enh Shammies get a benefit from this buff. Your sacrifice to get it? Some time lost to rupture and trading Murder for ImpXA (bosses in Sunwell aren't murderable anyway).

wws stats von den support schurke
 
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