Newsfred

GIEF THE DEADLY THROW BACK T_T

bzgl Bluepost, heute scho im Bluetracker gelesen und musste lachen...
 
Der neue Handschuhbonus ist auch gut. Das mein ich ernst. 15Energie = 1,5Sek bei 0 Energie für nen Kick. Das nimmt Castern die Möglichkeit auf 0Energie zu warten und dann zu casten, weil du in einem "Caster-GCD" genauso viel Energie reggst wie du fürn Kick brauchst. Außerdem hast du mehr Energie die du in Schaden oder anderweitigen CC umsetzen kannst. Is n akzeptabler, wenn auch ungewohnter Tausch.
Der alte Bonus war vs. Caster schlicht OP.
 
Der neue Handschuhbonus ist auch gut. Das mein ich ernst. 15Energie = 1,5Sek bei 0 Energie für nen Kick. Das nimmt Castern die Möglichkeit auf 0Energie zu warten und dann zu casten, weil du in einem "Caster-GCD" genauso viel Energie reggst wie du fürn Kick brauchst. Außerdem hast du mehr Energie die du in Schaden oder anderweitigen CC umsetzen kannst. Is n akzeptabler, wenn auch ungewohnter Tausch.
Der alte Bonus war vs. Caster schlicht OP.

Das sich früher aber Heal Dudus durch die Arena gesprungen sind und einen tot gelastert haben war nicht OP?

Dudu bekommt hit ab, HoT, HoT, rennen, Wucherwurzeln, rennen, reise gestalt, rennen, moonfire, moonfire, moonfire, dudu bekommt hit ab, HoT, HoT, rennen, wucherwurzeln, wrath, wrath, wrath, wrath, wirbeln ... gleichzeitig hat er den MS Krieger voll gehealt der Seelenruhig den Diszi gef**kt hat.

Das war meiner Meinung nach OP, aber der neue Handschuhbonus passt schon, ich finde ihn nicht schwächer, aber natürlich nicht so gut wie früher.
 
Dass Druiden in der Arena, besonders 2on2 und 3on3 maßlos OP waren ist n ganz anderes Thema und hat mit dem Handschuhbonus von Rogue exakt eines gemeinsam: Nichts.
 
Stimmt nicht, sonst hätte ich den FlauzeDümplern wieder mal gezeigt wo der Hammer hängt.
FrostMage Schurken Combo ftw
tongue.gif
 
hmm die faehigkeit finte sollte wieder in meine aktionsleiste kommen
 
ich mein wegen 6 sek lang 50% weniger ae dmg... imba
oO woot? wo steht das, ist das schon ingame? kommt das? Quelle?
weder im Fähigkeiten-Tooltip noch "verbesserte Finte" aus dem Subbaum führen dazu das finte so einen effekt auslöst... bitte um aufklärung, danke
 
<--- muss blind sein...
Auf der ersten seite alles hoch und runter gelesen, und nach Finte und Feint gesucht... mmo-seiten geöffnet und nach Feint gesucht, auf den klassenbereich für schurken geklickt und fähigkeit Feint angeguckt... nix gefunden...
blush.gif

kannst es bitte bitte irgendwo quoten? danke
happy.gif


Edit: Habs
biggrin.gif

Skills Combat
* Feint now reduces the damage you take from area of effect attacks by 50%.
Quelle

Edit2:
Aber da steht nix von 6 Sekunden, woher stammt die Info?
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Rogue (Skills / Talents / Glyphs)

"Lackluster" Talents (Source)

The "lackluster talent" thing is something almost every spec throws around. In almost every case, we weren't trying to make the 51 point talent the best in the tree and we weren't trying to make the 51 something you use as part of your standard rotation.

As I have said before, what we wanted to do with rogues in BC included getting poisons back into the game, making sap a more useful CC, and getting rogues to pay a little more attention to the rest of the group (with things like Tricks).

Rogues versus Ranged DPS (Source)

I think you get into dangerous territory with the "very few guilds" argument. Unless you have really done a comprehensive review of most guilds, you can't really say that, and even then you would need to know a lot about the guilds and players in question.

I do think there is a melee disadvantage, and I do think rogues are probably not quite doing the damage they should in ideal situations.

Be careful with Patchwerk though. It's an ideal situation for rogues, but it's an ideal situation for any dps that doesn't have to move or run around. You need to look at the LK equivalent of Void Reaver (and I'm not sure there is one -- Grobbulus maybe) where the ranged dps have to move and the melee can more or less go crazy. Another problem with Patch is that the fights are short. You can burn all your cooldowns and have them active for a decent percentage of that fight. Rogues typically need to lay down a groundwork before they really start pumping out the dps, and they really start to shine in situations where the casters have to start worrying about mana.

We knew this was the risk with introducing the combat dummies, but some players do have the tendency to generate numbers from those tests and then expect to see that dps in a raid. Usually encounters are much more complex than that.

Fan of Knives (Source)

We aren't trying to turn rogues into an AE class. We just want them to have something to do in AE situations besides making Heavy Borean Leather. The new Fan works pretty well for that.
We do think rogues might be a little low on single-target bosses, but we're also cognizant of the fact that they tend to do much better with good gear and good buffs. We have some plans in mind.

51-point Talents (Source)

I think you are expecting more out of the 51-point talents than we are. The death knight may be the best example. They are useful 51 pointers, but none feel mandatory and the trees aren't balanced completely around them. Unholy Blight is probably the closest to feeling necessary, but really only for tanks.

We do still think that those comments about Hunger for Blood still stand. However, it's not a simple fix because Assassination can do very high (if not the highest) dps (in a world without HaT bugs), but only for a skilled player who invests a lot of time into it and only on long fights. That means to juice up the tree in some places we'd need to nerf it in others in order to avoid Assassination becoming THE PvE spec. It is something we're working on -- just too early for any announcements.
 
Zuletzt bearbeitet:
"in order to avoid Assassination becoming THE PvE spec."

wogenau liegt das problem damit...find ich nen ziemlich schwaches argument
dunno.gif
 
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