Zerpflück' den Patch

Tami12

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In den nächsten paar Absätzen werde ich die Patchnotes nach den (für mich) wichtigsten Punkten abarbeiten und kommentieren:

Construction of the Crusaders' Coliseum is complete. Testing not yet available. New raid normal and heroic modes for the Crusaders' Coliseum can be toggled using the Dungeon Difficulty setting. This applies to 10 and 25 player versions. 10 player (normal), 25 player (normal), 10 player (heroic) and 25 player (heroic) all share separate raid lockout timers.

* Trial of the Champion
o 5 player (normal and heroic mode) dungeon.
o Daily quest added to the heroic daily dungeon quest giver.
* Trial of the Crusader
o 10 and 25 player (normal mode) raid dungeon.
* Trial of the Grand Crusader
o 10 and 25 player (heroic mode) raid dungeon.
o Crusaders' Tribute: Active on heroic difficulty only, the tribute system will limit players on the number of attempts the raid is allotted each week. Additional rewards can be earned depending on the number of attempts left in the tribute run each week when the final boss is defeated.


Neue Instanzen, neue Marken, neue Items. Dass es die Instanzen jetzt in 10er-Normal und 25er-Normal gibt sowie beide nochmals auf Hero, lässt erhoffen, dass endlich das System umgesetzt wird, was meiner Meinung nach mehr Sinn gemacht hätte: Nämlich dass es die Instanzen mehrmals gibt, sowohl moderat als auch sehr schwer. 5 Bosse sind natürlich nicht die Welt, aber dafür, dass es so schnell nach Ulduar kommt doch gut. Das Limit wird wieder für viele Flames sorgen, weil es wie Zeitschinden wirkt. Mir wäre es auch lieber, dass es diese Versuche zwar gibt, aber eben nach X Versuchen weitere Trys noch möglich sind, sie nur eben nur noch ein Item oder so abgeben.

Isle of Conquest, the new 40 vs. 40 player siege-style battleground is now available for testing.

* Two level brackets are available: 71-79 and 80.
* Defend the walls of your keep and protect your general by killing enemy players and destroying their siege vehicles.
* Capture the Docks, Airship Hangar, or Siege Workshop for access to destructive siege vehicles or strategic attacks on your enemy's base.
* Capture the Oil Derrick or Cobalt Mine for their resources to garner reinforcements and a steady flow of bonus honor.
* To claim victory, bust through the enemy's keep walls (or find other ways to get inside) and kill their general, or obliterate your opponents until their reinforcements are depleted.


Klingt für mich irgendwie nach Alterac mit Belagerungswaffen. Aber niemand hat gesagt, dass dies etwas schlechtes sein muss^^

New druid art for cat and bear forms has been added. There are now five unique color schemes for each form and faction. Changing hair color (night elves) or skin tone (tauren) via the barbershop will change the look of one's cat and bear forms.


Für mich das Highlight! Endlich darf ich meine Bärform aussuchen
smile.png
Zwar wurde die ursprüngliche Idee, nämlich dass Bären und Katzen sich vom Equipment her ändern, nicht umgesetzt, aber was nicht ist kann ja noch werden.

Battleground experience has arrived!

* Players will now be awarded experience for completing objectives and actions that yield honor in Battlegrounds (honorable kills not included).
* Players who do not wish to gain experience through PvP can visit Behsten in Stormwind or Slahtz in Orgrimmar - both located near the Battlemasters in either city - and turn off all experience accumulation for the cost of 10 gold.
* Disabling experience gains will prevent a player from gaining experience through any means available in the game.
* Players with experience gains turned off who compete in Battlegrounds will face off only against other players with experience gains turned off.
* Behsten and Slahtz can reinstate experience gains for players, for a 10 gold fee of course. Any experience that would've been accumulated if experience gains were not turned off cannot be recovered.


Die Erfahrung, die man fürs PvP bekommen sollte, drohte ja zuerst der Tod aller PvP-Twinks zu werden, de facto ist es nun aber genau das Gegenteil, da die Erfahrung nicht nur für BGs, denn auch für PvE-Content abgeschafft werden kann. Somit steht ewigem Ini-Farmen für Twink-Items nichts mehr im Wege.

Emblem System Changes

* Both the 10 and 25 player instances of the Crusaders' Coliseum drop a new Emblem of Triumph.
* Any dungeons that previously dropped Emblems of Heroism or Valor, such as Naxxramas or Heroic Halls of Stone, will now drop Emblems of Conquest instead. Emblems of Conquest can still be converted to Valor or Heroism.
* The heroic dungeon daily quest will now reward 2 Emblems of Triumph and the normal daily dungeon quest will reward 1 Emblem of Triumph.
* The existing achievements to collect 1, 25, 50, etc. Emblems of Heroism, Valor, and Conquest have been converted to Feats of Strength since Heroism and Valor Emblems are no longer attainable.
* New achievements have been added to collect various amounts of any combination of emblems.


Hm. Wenn Hero-Inis nun die Marken aus Ulduar droppen, dann wird Naxx wohl aussterben, immerhin gehen Heros sehr viel schneller und man braucht nur vier weitere Spieler anstatt von neun. Mir, der ja mit Items sehr hinterher hängt, passt es natürlich gut, jedem Power-Raider wird dies jedoch bestimmt sauer aufstoßen. Naja, selbst schuld, wenn ihr nichts aus Blizzards Politik lernt^^
tongue.png


Flight Form: Can now be learned at level 60. Flight speed increased to 150%.
# Innervate: Duration reduced to 10 seconds, and cooldown reduced to 3 minutes. This means each use of Innervate will give half as much mana as before, but it will be available twice as often.
# Lifebloom: The final heal that occurs when this spell blooms has been reduced by 20% on the base and on the spell power coefficient.
# Mangle: Ranks 4 and 5 base points reduced by about 11%. Scaling from attack power unchanged.
# Rake: Ranks 6 and 7 base points on initial and periodic damage reduced by about 7%. Scaling from attack power unchanged.
# Rip: Ranks 8 and 9 base points and points per combo point reduced by about 6%. Scaling from attack power unchanged.
# Savage Defense: The animation for gaining this buff will no longer make the bear stand upright
# Shred: Ranks 8 and 9 base points reduced by about 10%. Scaling from attack power unchanged.
# Swipe (Cat): Percent of weapon damage done reduced from 260% to 250%.
# Travel Form: Can now be learned at level 16


Quasi jeder Schaden wurde reduziert. Als Katze ists mir relativ egal, für den Bären bedeutet dies aber nach dem Avoidance-Nerf noch mehr Aggroprobleme dank mangelndem Schaden. Man wird sehen, wie es sich auf den Live-Servern auswirkt, jedoch bin ich etwas pessimistisch.

After much quiet contemplation, rogues now possess the ability to learn how to use one-handed axes.


Für mich das erste Lowlight das Patches. Schurken und Äxte? Das passt einfach überhaupt nicht. Und wieder zeigt sich, wie immer mehr alles gleichgeschaltet und eingestampft wird. Irgendwie traurig.

Druids will now be able to see their mana bars when shape-shifted.

Endlich! Sinnvolle Änderung, da alle Addons, die dies bewirkten, bei mir Probleme machten. Im PvP ist es allerdings lebensrettend, wenn man sehen kann, ob man sich den Shape-Shift noch leisten kann oder nicht, gerade jetzt, wo wir Ferals seit WotLK nun garkein Mana mehr haben.

Quest creatures and objects will now show on the player's world map.


Bitte nicht. Wenn dies wirklich das ist, wonach es klingt, dann ist das für mich nicht nur das mit Abstand größte Low-Light des Patches sondern auch noch ein Beweis dafür, dass Blizzard tatsächlich auf die dummen Menschen gehört hat, die nicht in der Lage sind, einen Questtext zu lesen. Verdammt schade und verdammt arm. Damit verkommt Leveln für die meisten wirklich zum roboterhaften durchklicken. Das ist ein verdammtes Rollenspiel und kein Counterstrike ihr verfluchten Analphabeten
mad.gif
Wenn dies in einem Hotfix gekommen wäre, ohne die ganzen positiven Dinge, dann wäre mein Account in dieser Sekunde gekündigt worden. Aber hoffentlich kann man es wenigstens boykottieren/abschalten.
 
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