Here are developer thoughts on a few Holy paladin-related issues from this and related threads:
Noch mal ein Nachschlag bei der Paladin Mechanik Änderungen und die Erklärung davon. Da viele Paladine (im US Forum) da ziemlich am heulen waren haben die Developer noch mal nachgelegt:
Explanation of 4.2 Balance Changes: Paladins - Forums - World of Warcraft
Mana -- we still think the 4.2 changes are necessary. Many of you disagree. We're not sure we can resolve the disagreement without all of us (players and developers) sitting around a table going over a lot of raid parses, which obviously isn't very realistic. We don't want to shut down the conversation completely, but at the same time, this is a topic we have spent a lot of time on internally, and we still like the 4.2 changes. If you're right and we overcompensated, then we'll admit we were wrong and make changes. We don't think that will happen though. We think Holy paladins will remain awesome healers.
Ganz ehrlich, egal ob im PvP in der 3er Arena (ich spiele zusammen mit einem Diszi, wenn der bei 30% ist, bin ich bei 80%..) oder im Raid (egal ob 10er oder 25er), ich habe echt keine Mana Probleme. Ich kann zaubern was ich mag (und ja, ich Flashe immer noch öfters mal), wenn man bei Bossen im Melee stehen kann kann man bei Instants immer Auto-Hits machen und so kriege ich locker 100k+ Mana zurück pro Kampf. Also ja unsere Mana Reg ist abartig und wie gesagt man hat im Vergleich zum Rest noch zu wenig Probleme.
Sollten sie es übertrieben haben ändern sie es wieder zurück, aber mal schauen. Das es generft wird ist ok. Ob das jetzt zu viel war zeigt sich dann.
Beacon of Light -- Ideally the way we want it to play out is that you are healing non-Beacon targets (i.e. using the transfer) most of the time. However, sometimes that 50% healing transfer isn't sufficient and you have to actually heal the Beacon target directly. Yes that is less efficient, but there is no point worrying about efficiency when your tank is dead. (If you can't sometimes heal your Beacon target directly without having severe mana problems, then you probably need to gear up more for the content you're attempting.) Tower of Radiance was designed as consolation for healing the Beacon target. It was a better talent when it affected Holy Light, but unfortunately it was so good that the default behavior became only healing the Beacon target. That's not what we want either.
Und ja, ich glaube jeder Paladin hätte gerne das 100% Bacon zurück. Kein Zweifel. Mal schauen wie das mit dem HL wird.
Scheint so, als ob es da (wieder US Forum halt) große Probleme gab oder wünsche das zu ändern.
Da wir jetzt AoE Heal dazu bekommen haben (jetzt nicht imba toll, aber Strahlen + LoD sind auch net schlecht) macht es halt wenig Sinn das wir wieder in die "Heil den Tank und den OT mit dem Bacon und mach sonst nix" zu gehen. Weil genau das passiert wenn man so ein super Bacon hat dann machst du das drauf und machst sonst nix.. Geht schon, ging früher auch. War nur bisschen doof in AoE Situationen. Aber gehen würde es schon.
Ich mag aber persönlich das wir mehr Werkzeuge haben. Wieder welche wegzunehmen und dafür zurück zum alten zu gehen wäre kein echter Vorteil ausser das es halt einfacher wäre weil man weniger Tasten braucht.
Light of Dawn -- like many AE spells, Light of Dawn doesn't scale well from 5-player dungeons (or even 3-player Arena teams) up to 25-player raids. Maybe the solution in the future is to somehow have the spells themselves scale with group size, but in the mean time we made 4.2 changes to get players in larger raids to use Word of Glory a little more often. Light of Dawn will still gets tons of use in big raids, and we're fine with that.
Im 25er: Der Spruch vor dem Herrn
Im 20er: Nunja, manche Kämpfe in manchen Phasen wenn wirklich alle zusammen stehen (Chimaeron beim zusammenlaufen oder Al'akir P2) aber es gibt Kämpfe wo man es nie braucht
10er RGB: Es gibt Situationen wo man es nutzen kann (Wasserwerk Zerg), aber meistens wird sehr hart Fokus Schaden gemacht und halt kein AoE, damit man CCen kann. Also nicht so toll
5er Gruppe: Geht locker ohne, gibt sicher Situationen wo man es brauchen kann
3er Arena: Nicht mal geskillt, der Punkt ist soo verschwendet
Holy Radiance -- this spells hasn't played out as we hoped. The initial design was that the paladin would heal targets around him, perhaps relying on the Speed of Light sprint to get to clumped, wounded targets, or even try healing in melee on occasion. We solved initial usability problems by just buffing the heal over and over, especially the range, such that the position of the paladin in the group is almost irrelevant now. Yet because it maintains an instant cast, there isn't a lot of interesting gameplay around Holy Radiance. It would probably work better as a cast time heal with no cooldown, so that you had the choice of using it or a single-target heal in the same way a shaman chooses Chain Heal when appropriate. Ultimately this might allow paladins to feel like they could be assigned to AE healing. That's a big redesign, but something we're considering.
Nunja, wenn es geändert wird wäre es net schlecht. Aber sonst mag ich den Zauber eigentlich. Ist sehr effektiv und skaliert auch in den 25er Raid rein was ich gut finde. Also guter Zauber. Sau teuer übrigens wenn man nur den Speed Buff braucht (3er Arena)