Seh ich das richtig, dass ich dann mit FF+SA auf mehr Effektivrüstung, also modifizierbare Rüstung komme als der Boss im Kampf hat?Gehen wir davon aus, dass wir sowohl Rüstungs zerreißen, sowie Feenfeuer auf einem Boss aktiv haben, dann erhalten wir folgenden Rüstungswert, welchen wir beinflussen können:
Effektivrüstung = ((10643 * 0.75) + 16635) / 3
Effektivrüstung = (7982.25 + 16635) / 3
Effektivrüstung = 24617.25 / 3
Effektivrüstung = 8205.75
Quelle: WoWWikiCalculating
Calculating the ARP it's done in 2 parts:
First up - the debuffs. These reduce your target's initial armor. For example, if your target has 10k armor and it gets 20% sunder, its armor would be 8k. The debuffs stack additively, so Faerie_Fire will stack with sunder, totaling a 25% reduction on the target, taking it to 7.5k armor.
Second, comes the formula GC provided, you grab the armor after the debuff calculation and to that armor you apply the formula (armor + C)/3. Using the same example as before, lets say the target is level 80, so C=15232.5, now calculate (7500 + 15232.5)/3 = 7577.5. This makes the target's armor lower than the result, meaning that each 1% removes 75 armor and you are hitting a 0 armor target on the 100% ARP get. The ArP "buffs" (items, stances and such) stack additively too, meaning that 90% ARP on battle stance for a warrior would mean a 100% ARP final.
Sicher dass es nicht (GR*Debuff)-((GR*Debuffs+16625)/3) ist? Bei deiner Variante wäre nämlich die Minimalrüstung bei Anwendung von Debuffs höher, ergo verliert man dann durch SA+FF Dmg bei 100% ArP!Die Minimalrüstung ist dann immer 10643 - ((GR*Debuffs+16625)/3).
Rechentechnisch macht es aber durchaus Sinn. Denke du liegst da richtig.A level 80 warrior creature has 9729 armor. C=15232.5. So, the cap is (9729+15232.5)/3=8320.5. Let’s say a player has 30% armor penetration from armor penetration rating and no other modifiers that complicate the calculation (talents, Battle Stance, Sunder Armor, etc.). The game chooses the minimum of 8320.5 and 9729, so 8320.5. That is multiplied by 30% = 2496.15, and so that much armor is ignored. The effective armor on the target is 7232.85 (9729-2496.15). From a player point of view, the armor penetration rating didn’t ignore the full 30%, but instead ignored 25.66%. (85.5% as effective as expected).
So komplexe Themen zu erklären ist wirklich nicht gerade simple, schade, dass es mir offenbar nicht gut genug gelungen ist