Hiho allerseits,
ich habe mal eine Frage und zwar wie benutzt ich Simulationcraft mit meinem Charakter??
Liebe Grüße
ich habe mal eine Frage und zwar wie benutzt ich Simulationcraft mit meinem Charakter??
Liebe Grüße
Quick Napkin Math for the Change:
If we take the Patchwerk Simcraft Profile Demonolgy does 37469 DPS
First we calculate the buff from Demonic Knowledge, for that we substract our Pet and Doomguard DPS.
That is:
Felstorm 826
Legion Strike: 199
Felguard Melee: 144
Felhunter Melee: 1687
Shadow Bite: 7835
Doombolt: 2913
Ebon Imp Melee: 265
Fiery Imp Flame Blast: 330
So the DPS only from the caster are 23270. This number dervies from the old Demonic Knowledge which increased our Fire and Shadow spell damage by 15% which means the numbers are 115% from our normal damage. So 100% would be: 20235. Now we have 20% from Demonic Knowledge, with this we come to: 24282.
Next mastery:
The simcraft profile has 20.01 mastery points. Before the patch this was 40.02% more dmg. Now it comes to 50.025% more dmg. We have an uptime of 18% from the Moonwell Chalice Buff during the fight. The Chalice grants 1700 mastery rating (=9.48 mastery points). Before this was 18.96% more dmg now it would be 23.71% more dmg. We switch the Felguard after his Felstorm. So Felstorm always benefits from the Chalice. After that the Felhunter benefits from it. The duration of the Chalice is 20 seconds and of a felstorm 6 seconds. So 30% of the uptime goes to felstorm. That means 70% are for the felhunter. So the felhunter has a chalice uptime from 12.6%. So he gets an average mastery buff from 50.025% * 87.4% + (50.025%+23.71%) * 12.6% = 53.01% instead of 40.02% * 87.4% + (40.02%+18.96%) * 12.6% = 42.41%. I don't know if the Ebon Imp and Flame Imp also scale with mastery, so I assume for now that that is not the case.
Felstorm: 826 (158.98%) -> 903 (173.735)
Legion Strike: 199 (140.02%) -> 213 (150.025%)
Felguard Melee: 144 (140.02%) -> 154 (150.025%)
Felhunter Melee: 1687 (142.41%) -> 1813 (153.01%)
Shadow Bite: 7835 (142.41%) -> 8418 (153.01%)
Fo now for Meta. As calculated above before we had (40.02%+18.96%) = 58.98% more dmg during Meta. Now it should be: (50.025%+23.71%) = 73.735%
Meta uptime is 32% The benefit is 65% That means the overall benefit is 20.08% That means 20.08% of the time we had a dmg bonus of 58.98%. This averages out to 58.98%*20.08% = 11.843% dmg bonus during the whole fight. For the new mastery coefficient we get: 73.735%*20.08% = 14.806%
So our old DPS (including the new bonus from Demonic Knowledge of course) was 24282. Now to calculate the new one: 24282/1.11843*1.14806 = 24925.
If we add everything together now without the Doomguard we get 37021 DPS So the old value was 37469 Dps with the Doomguard. That means to get even the Doomguard must still be able to achieve 448 DPS (This is 15% from the old value). Considering this the changes should result in an overall buff, because I assume the Doomguard will not be nerfed by 85%, probably more like 60% or something.
http://elitistjerks.com/f80/t126536-patch_4_3_warlock_discussion/
pöh....
*proud Demo-Lock since 2.0*
alle 3 Skillungen im Wechsel since 05/2010!
Guter Beitrag, vielen Dank dafür.
Ich werde erstmal weiterhin auf "full mastery" gehen. Sollte sich etwas hieran ändern, gehe ich davon aus, dass die Änderung lediglich marginal ist, und beide Varianten weiterhin gut spielbar sind. Aber das ist nur eine Vermutung meinerseits.
Sag mal Doofkatze, vielleicht kannst du mir ein wenig unter die Arme greifen.
Ragnaros Normal 10er als Affli:
wie kümmerst du dich als Affli um die kleinen Adds? Verlangsamen geht als Affli ja leider nicht. Und der Initialschaden als Dotterich ist alles andere als berauschend. Wie gehst du die Sache an?
Wie gesagt, gelegt haben wir Ragnaros schon, das ist nicht das Thema. Sofern der Hammer aber weit in einer der Ecken landet, und ich für eines der Viecher in genau dieser Ecke eingeteilt bin, wird es haarig. Ich habe Ragnaros letztens als Dämo gespielt, hat auch einwandfrei funktioniert, nur war der Schaden meinerseits, für mich, nicht zufriedenstellend.
Als Demo hat man mit dem Axtwurf der Wache noch die Chance das Vieh zu verlangsamen, aber als Affli? Keine Möglichkeit....
Deswegen ist der Affli auch IMMER an der langen Seite.
Schön, dass ihr wisst wo der Hammer landet, wir sehen das immer nur kurz bevor der Hammer landet.
Und sobald es sichtbar ist, wohin der Hammer fliegt, schreit dann der Raidlead oder Mitspieler, wie der Hammer landet. Und dann stellt ihr euch in Sekundenbruchteilen richtig.