Kriegen wir hier in dem Thread ne vernünftige Diskussion über 3.2 hin? Ohne Mimimikeinermaguns, einfach nur überlegen, was uns das alles genau bringt oder besser kostet? Eben Tank-Gelaber-Gedankenaustausch?
Derzeitige Patchnotes zu 3.2 von mmo-champion.com:
- Due to significant talent changes, all death knight talents will be reset for players.
- Blood Strike: The bonus damage this ability receives from diseases on the target has been increased to 50% per disease.
- Chains of Ice: Now reduces movement by 95% instead of 100%. The main effect of this change will be that targets of Chains of Ice will not have to re-issue a movement command to continue moving.
- Frost Presence: 10% bonus health reduced to 6% bonus stamina.
- Frost Strike: This ability can now be dodged, parried, or blocked. Weapon damage bonus reduced to 55%, down from 60%.
- Icebound Fortitude: Cooldown increased to 2 minutes.
- Talents
- Blood
- Dancing Rune Weapon: This ability now has a fixed duration of 12 seconds (which can still be modified by its glyph) and a fixed cost of 60 runic power.
- Veteran of the Third War: Stamina bonus reduced to 1/2/3%.
- Frost
- Blood of the North: Reduced to a 3-point talent. Increases Blood Strike and Frost Strike damage by 5/10/15%. There is now a 33/66/100% chance whenever you hit with Blood Strike or Pestilence that the Blood Rune will become a Death Rune when it activates.
- Lichborne: Duration reduced to 10 seconds, and cooldown reduced to 2 minutes.
- Threat of Thassarian: New 3-point talent. When dual-wielding, your Death Strikes, Obliterates, Plague Strikes, Blood Strikes and Frost Strikes have a 30/60/100% chance to also deal damage with your off-hand weapon. Off-hand strikes are roughly one half the effect of the original strike.
- Toughness: This talent now grants 2/4/6/8/10% armor instead of 3/6/9/12/15%, placing it in line with similar abilities of other classes.
- Unholy
- Desecration: This talent has been reduced to 2 points for 25/50% snare and no longer increases damage done by the death knight. It has also been moved one tier earlier in the tree and its spell effect has been made more transparent.
- Desolation: New talent. This talent is in the position formerly occupied by Desecration. It causes Blood Strikes to increase all damage the death knight deals by 1/2/3/4/5% for 12 seconds.
- Scourge Strike: Weapon damage bonus reduced to 40%, down from 45%. Damage increased by 10% per disease on the target, down from 11%.
- Summon Gargoyle: The gargoyle now flies lower to the ground, making it susceptible to melee attacks. This ability now has a fixed duration of 30 seconds and a fixed cost of 60 runic power.
- Unholy Blight: This talent has been redesigned. It no longer deals damage to nearby targets. Instead, when you deal damage with Death Coil, the target will take periodic damage for 10 seconds equal to 30% of the damage done by Death Coil. This damage accumulates in the same way as Ignite and Deep Wounds.
Ein Nerf neben dem nächsten - wie schlimm sind die Nerfs? Verständlich, zumindest einige? Überhart?
Wie viel machen Eurer Schätzung nach die 5% Rüstung aus, was ändert sich bei euch mit der Frostpräsenzänderung?
Wo steht der DK derzeit als Tank im Vergleich mit den anderen Klassen, wo stünde er, wenn das alles so live ginge?
Ich kann mir nicht vorstellen, dass das so live geht... die Auswirkungen davon müsste ich mir erst ingame ansehen, wenn ich morgen abend zu Hause bin. Würde spontan schätzen, dass mich das knapp 2k Life und etwa 2% Absorb kosten würde... sind wir immer noch so stark, dass das nötig wäre? Ulduar müsste auch weiterhin tankbar sein, bzw was auch immer Blizz uns dann entgegen schmeißt, aber eben deutlich härter... was sagen unsere Hardmodetanks dazu? Den IBF-Nerf kann ich ja noch nachvollziehen, 1min cd ist da wirklich n bisschen sehr hart, aber der Rest?
An die Unholys: was haltet ihr von dem neuen UB?
Hatte bisher neben meiner Blut- ne Unholytankskillung aus Gründen wie Raidsupport und Magieschadensverringerung, aber allen voran die genialen AE-Fähigkeiten, gerade die kriegen mit dem neuen Talent nen richtig fiesen Dämpfer. Das sieht zwar nach einer ordentlichen Steigerung auf Singletarget aus, aber ob Unholy da mit Blut mithalten kann?
Spontan würd ich vermuten, dass Blizz Unholy als zweite Singletargetskillung neben Blut etablieren will, mit Fokus auf Magieschadensbosse, um Frost eben dafür stärker in die AE-Richtung zu schieben, nachdem Froststoß als Tankangriff bis zur Unkenntlichkeit verstümmelt wurde. Blutstoß scheint extrem gebufft und für Unholy recht wichtig zu werden.
Bin mir nicht sicher, ob mir das gefallen würde ... das schmeißt einen guten Teil der Flexibilität der Klasse vollkommen über Bord, eben dass man mit Frost und Unholy ne gewisse Wahl hatte. Und wie passt der Nerf von Geißelstoß in die Theorie rein?
Fragen über Fragen, ich weiß nur, dass ich mir das in der Form echt nicht vorstellen kann. Was meint ihr?